Oldalak

2013. március 17., vasárnap

Rákóczi túrós

Végre vége van minden szóbelinek, mindennek... végre!
Süthetek, kreatívkodhatok, blogolhatok a kedvemre... ugyanis az utóbbi időben elhanyagoltam szegény blogot :(  de most az a cél, hogy minden hónaoban minimum 10 bejegyzést írjak!!( najó a 6-8 is elfogadható)

Most, hogy (hétfőn) tanítási szünet volt a suliban gondoltam, tök jó lesz, meg tudom csinálni apa szülinapjára ezt a sütit, amit már nagyon rég óta terveztem.De valamilyen oknál fogva elhatároztam, hogy megcsinálom vasárnap a nagy részét, hogy hétfőn, majd csak a habot kelljen rárakni. Hát jól is tettem, ugyanis hétfőn a 38,6 fokos lázzal nem tudtam volna sütögetni!

Hozzávalók:
A tésztához:
-20 dkg liszt+1 tk sütőpor
-10 dkg vaj (én margarint használtam)
-5 dkg cukor
-1 tojás sárgája (a fehérjére szükség lesz! )

A töltelékhez:                                                             A habhoz:
fél kg túró                                                                  3 tojás fehérje
10 dkg porcukor                                                       10 dkg porcukor
1-2 ek. házi vaníliás cukor (vagy 1 cs. bolti)              
5 dkg mazsola                                                           sárgabaracklekvár 
2 tojás sárgája (ez is kelleni fog majd)
1 dl tejföl
2,5 dkg gríz

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd folpackba tekerjük, és hűtőbe tesszük, 1-2 órára.
A 38 cm hosszú, és 23 cm széles tepsimbe sütőpapírt tettem, és amikor letelt az 1 óra kivettem a hűtőből a tésztát és megpróbáltam kinyújtani olyan méretűre, majd egyenletesen belenyomkodtam.
Megszurkáltam villával, és 180 fokos sütőben kb. 10 percig elősütöttem.(Amíg nem kezdett barnulni.)
Kivettem a tésztát a sütőből, és rákentem kb. 3-4 ek. baracklekvárt
A túrókrémet összeállítottam, és ezt egyenletesen ráöntöttem a tésztalap, és a lekvár tetejére, majd 180 fokos sütőben kb. 20-30 percig sütöttem.

Ezután bekerült a hűtőbe 1 napra, mert a habrácsokat frissen akartam rányomni.

Másnap felvertem (Agancs, mert én mozdulni alig bírtam) a 3 tojásfehérjét jó keményre, majd beleöntöttem 10 dkg porcukrot, és még addig vertem, amíg olyan keménységű nem lett, hogy habzsákba tudtam rakni.
A sütemény tetejét ferdén berácsoztam a habbal, majd a megmaradt lyukakba baracklekvárt nyomtam.
A kész sütit beraktam a sütőbe kb. 10 percre ,amíg a hab nem kezd egy kicsit barnulni.


                                               (Agancs fotói, én nem vállalnám!!! :D  )
 Nekem nagyon tetszik így rácsozva sokkal jobb, és szebb ,mintha a habot csak úgy ráraktam volna!
És az íze.. azt ne tőlem kérdezzétek, mert én nem ettem, belőle, mert 2 nap után elfogyott! :P
Ezek alapján úgy vélem elég finom volt!

1 megjegyzés: