Oldalak

2012. augusztus 1., szerda

Málnás görögdinnyelekvár

Voltunk Aganccsal a piacon, éssssss én megláttam a málnát, ami nem volt olyan szép gurulós meg minden, de lekvárba tökéletes. Mivel idén elég drága a málna, húzós lett volna csak sima málnalekvárt csinálni, és a hűtőben még volt egy kis görögdinnyénk, úgy gondoltam mi lenne ha a málnát meg a dinnyét összefőzzük.
Ez lett belőle:



Hozzávalók:
-0,5 kiló málna
-70-80 dkg görögdinnye
-1 csomag dzsemfix
-18-20 dkg cukor (ízlés szerint)

Elkészítés:
A dinnyét kimagozzuk és kockákra felvágjuk hozzáadjuk a cukrot és közepes tűzön főzzük addig amíg összeseik és levet ereszt.Ekkor belerakjuk a málnát. Felforraljuk, és beletesszük a dzsemfixet. Itt 2választási lehetőség van:
-1 .összeturmioljuk (ezt akkor hanem akarjuk ,hogy legyenek benne gyümölcsdarabkák
-2.krumplinyomóval egy kicsit öszetördeljük, de úgy hogy maradjanak benne darabok
Én a 2. lehetőséget választottam, mert jobban szeretem ha a lekvár darabos (persze nem mindegyik lekvárnál). Még egy kicsit főzögetjük, közben pedig sterilizáljuk az üvegeket.Ha az üvegek készen vannak mehet beléjük a forró lekvár. Celofán a tetejére, és mehetnek a pokróc közé, dunsztba.
Pár napig még folyós az állaga ,de ha várunk 1-2 hetet akkor már jó lesz ,mert a dzsemfixnek be kell sűrítenie.De ha nagyon kíváncsiak vagyunk az ízére akkor rakjuk be a hűtőbe, és ott 1 nap alatt besűrűsödik.

Nekem nagyon tetszik az íze, nem mindennapi!!! :)Gyorsan feltettem ezt a bejegyzést, mert nagyon el vagyok maradva!! Azt hittem nyáron több idő jut a blogomra, de tévedtem... :P

1 megjegyzés:

  1. Nagyon ízlett ez a lekvár,bár először egy kicsit meglepődtem a dinnyén, de kellemesen csalódtam :-)

    VálaszTörlés