Oldalak

2012. június 9., szombat

A legfinomabb bodza szörp :)

Már alig vártam ,hogy kinyíljon a bodza, mert nagyon szerettem volna szörpöt csinálni. Úgyhogy még egy hete amikor kirándultunk szedtem egy szatyornyi bodzát. Az egyik feléből bodza ital készült a másikból pedig ugye a fenséges szörpünk.:)

A titkos hozzávalók: :D
-2,5 kg cukor
-3 db citrom
-20g citromsav
-1 púpos teáskanál nátrium-benzoát
-4,5 liter víz
-KB. 1-2 tálcányi bodzavirág



Az elkészítés:
Egy fazézban karamellizálok 60 dkg cukrot, majd ráöntök 1 liter vizet, és addik így hagyom amíg szépen-lassan fel nem olvad benne a karamell.Egy másik 5 literes fazékban1,9 kg cukorhoz adok 3,5 liter vizet, és felforralom. Ha ez a két lépés megvan akkor összeöntöm a kettőt. Hűl egy keveset, de addig is megmosom a bodzát( nem kell nagyon megmosni, mert akkor kijön belőle a "por", és az adja az ízt, de az nagyon fontos HOGY TISZTA HELYRŐL SZEDJÜK, a természet lágy öléről) Ha langyosra hűlt a szirup a fazekamba beleteszem a bodzát, úgy hogy a bodza feje legyen benne , egy picit bele is nyomkodom (jó sok bodza, még egy picit többet is amennyi ellepi a fazék tetejét), és belekarikázom a citromot, beleteszem a citromsavat, és a nátrium-benzoátot.
Lefedem , és 4 napig így tárolom, közben naponta kevergetem.Ha letelt a 4 nap leszűröm, és üvegekbe töltöm.
Én még a tetejére tettem egy kis nátrium-benzoátot és celofánt, de az a biztos hogyha még hűtőben is tároljuk a kibontott szörpöt, mivel ez hideg eljárással készült szörp. :)

Nagyon finom lett, biztos nem marad majd télre, picit többet kell a pohárba önteni a szörpből ,mint a boltinál, de sokkal-sokkal finomabb! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése