Oldalak

2012. január 28., szombat

Narancsos-almalekvár

Ez a lekvár eredetileg almalekvárnak indult ,mivel 2 kg almát tettem bele, és mindössze 4 közepes narancs levét, és héját, de végül is a narancsos íz lett az intenzívebb.
Nembaj ,mert nagyon finom lett!


Kell hozzá:
-kb.2 kg alma
-4 db közepes méretű narancs (és héjuk)
-1 púpozott kávéskanál őrölt fahéj
-1 kis szelet gyömbér, vagy egy fél evőkanálnyi őrölt gyömbér
-3 evőkanál méz
-kb.30 dkg kristálycukor
-1 zacskó dzsemfix

Elkészítés:
Az almákat megpucolom, és lereszelem.Majd belereszelem a narancsok héját ,és belefacsarom a levüket is.Beleteszem a cukrot, a mézet,a fűszereket, és felteszem  lassú tűzre.Amikor már forró és egy kicsit rotyogott, beleteszem a dzsemfixet.Még rotyogtatom, és amikor összeértek az ízek megkóstolom ,hogy nem kell-e nekünk még bele cukor.(Nekem nem kellett ,de hátha valaki édesszájúbb :P).
A felgyorsított bevált módszeremet alkalmaztam ,itt is ,és kivittem a erkélyre egy kicsit hűlni, majd egy  összeturmixoltam.Aztán még egy kicsit felteszem főzni. Ezután üvegekbe töltöm, és én a tetejükre egy kis késhegynyi nátrium-benzoátot tettem biztos ami fix!(Így akár évekig tartós marad ,de nálunk nem marad bent a kamrába évekig ,mert megesszük:D)

2 megjegyzés: