Oldalak

2012. január 1., vasárnap

Fonott kalács

Már nagyon rég óta szerettem volna kalácsot sütni, de mindig közbejött valami.Legtöbbször  az volt ,hogy nem volt rá idő ,és akkor vettünk a boltban, és amikor lett volna rá idő akkor meg még volt a boltiból. :)
És most végül meg tudtuk valósítani a tervünket:



Hozzávalók:
-50 deka liszt
-2-3 ek. cukor
-2 csomag vaníliás cukor
-2 tojássárgája
-1 kávéskanál só
-6 deka margarin (olvasztva)
-3-4 dl meleg tej
-1 csomag dr. Oetker instant élesztőpor

Kenéshez:1 tojássárgája, kevés tej

Elkészítése:
A tojások sárgáját a cukrokkal, az olvasztott margarinnal, a sóval és 2 dl tejjel elkeverem.A lisztet elvegyítem az élesztőporral, és hozzáadom a cukros-margarinos-tejes trutyit.Elkezdem gyúrni a tésztát és közben annyi meleg tejet öntök hozzá amennyit felvesz.(A tészta semmiképp ne legyen túl puha, inkább félkemény-ruganyos)Ha jól meggyúrtuk 1 óráig letakarva langyos helyen kelesztem.Amikor letelt az 1 óra újra összegyúrom, és 4 egyenlő részre osztom. Kb. 45 cm-es rudakat sodrok belőle és négyesfonással összefonom.(Mi az interneten néztük, mert csak hármasfonással csináltunk kalácsot, de ott olyan bonyolult volt...hosszú idő múlva találtam egy nagyon egyszerű változatot)A legegyszerűbb négyesfonás amikor a négy rúdból 2-2-őt összetapasztasz, és  a két szembelévő oldalt keresztezed.





Újra letakarom és jó fél órát megint kelesztem.1 tojássárgáját 2 tk tejjel elkeverek, és lekenem vele a megkelt kalácsot.(Ezt a 2 lépést én véletlenül összecseréltem ,de így is finom lett =D nem telhet el egy sütés vagy valami kézműveskedés BAKI nélkül, nem?)

Ezután 175°C -on  hőlégkeverésen aranysárgára sütöm. Kb. 40-45 perc (amúgy sütőtől függ, tehát ne telefonáljunk közben vagy valami ilyesmi :D)

2 megjegyzés:

  1. Ezt kipróbálom, nagyon jól néz ki! Ez lesz a vasárnapi (és a hétfői) reggeli! :))

    VálaszTörlés
  2. :D Nekünk is ez volt 3 napig!(de csak azért mert nagyon megnő!! :P)

    VálaszTörlés