Oldalak

2011. december 25., vasárnap

Körte-alma lekvár

Ezt a lekvár receptet mi hoztuk össze Aganccsal mivel volt itthon pár nagyon puha körténk.Úgy gondoltuk hogyha a kivi lekvárba is raktunk egy kis almát akkor ebbe is rakunk!:D



Hozzávalók:
-5-6 közepes nagyságú körte
-3 közepes nagyságú alma
-3-4 ek.cukor (amúgy ízlés szerint)
-1 ek.méz
-1 kk.fahéj
Tartósítószernek: 1 késhegynyi nátrium-benzoát

Elkészítés:
A körtéket felkockázom, beleteszem a cukrot és felteszem főzni. Amikor félig megfőtt leveszem a tűzről megvárom míg kihűl ,és turmixgéppel összepépesítem. Belereszeltem az almákat hozzáadom a mézet és visszarakom főzni.Én szeretem ha egy kicsit fahéjas, ezért raktam bele 1 k fahéjat ( de ez kihagyható belőle) :-)Amikor olyan lekvár sűrűvé vált levettem újból a tűzhelyről,és üvegekbe töltöttem.A tetejére egy késhegynyi Nátrium-benzoátot teszek(amit most persze el is felejtettem, úgyhogy gyorsan kell ennünk), folpackkal lefedem ,és ráteszem a tetejét, majd 1 napig pokrócba bugyolálom.
Nagyon finom,csak nekünk egy kicsit dzsemes lett,ezért raktam bele főzés közben egy kis vizet. :)De nembaj így is megesszük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése